Hvem er vi?

House of Quality AS er en seriøs aktør i markedet og betjener i dag bedriftsmarkedet i Bergen innenfor tjenestene som kvalitetsledelse og miljøstyring i henhold til ISO 9001 og ISO 14001. Vi har bred erfaring innenfor skreddersøm av styringssystem for jernbanesektoren, industribedrifter, bemanningsbyrå og helsesektoren.

Hva står vi for?

Vår politikk er en filosofi om kontinuerlig forbedring. Vi er fast bestemt på å bli bedre i alle ledd. Kvalitet lønner seg, både for kunden og den enkelte ansatte. For oss betyr det en opplevelse av kvalitet i møte med oss i alle leveranser samt en opplevelse av at vi tar tilbakemeldinger og forbedringsforslag på alvor. For den enkelte ansatte betyr dette at ingen forbedring er for liten og vi jobber mot å gjøre rett første gang, på rett sted, til rett tid.

Hvordan styrer vi vår virksomhet?

For å nå våre mål styrer vi virksomheten gjennom en serie integrerte prosesser som begynner med vår forståelse av markedet vi opererer innenfor inkludert behovene til våre kunder, leverandører og aksjonærer.

Behovene danner basisen i våre leveringsløsninger, det vil si produkt – og tjenestevalg. Vi identifiserer kundenes behov og skreddersyr løsninger. Vi etterspør kundenes mening på våre produkt, vår leveranse og vår oppfølging og takker for forbedringsforslag.

Vi har høy leveringspresisjon, det vil si at leverer avtalte produkter og tjeneste til avtalt tid og pris. Dette greier vi gjennom vår kontinuerlige overvåking av produkter og tjenester for å identifisere forbedringer og gjøre endringer som bedrer leveransen. Vår medarbeider, produkter og tjenester og finans – ressursene er styrt for å gi en høy grad av støtte til våre operasjonelle aktiviteter og overholdelse av alle relevante myndighetskrav.

Vår tilnærming er å endre eller forbedre våre produkt og tjenester basert på markedet og kundenes behov.

Hvordan gjør vi det?

Gjennom trening og utvikling bestreber vi å utruste vår medarbeider med de nødvendige ferdigheter og kunnskaper for å levere den standarden som er påkrevd.

Vår styrke er vår konsulent som gjennom en årrekke, kontinuerlig har bistått små og mellomstore bedrifter med tilpasning av styringssystem etter bedriftens behov. Vår erfaring er at ledelse, kunnskap, implementering og prosessforståelse er viktige faktorer for å oppnå et effektivt styringssystem. Vi fokuserer på å implementere disse elementene og bistår kundene med tilpassede styringssystemer i henhold til ISO 9001 og ISO 14001.

Vår medarbeiders lange og brede yrkeserfaring gjør at hun lett tilpasser seg på nye arbeidsplasser og til nye mennesker. Hun har utdannelse innenfor ledelse, økonomi, og kvalitetsforbedring og er sertifisert revisjonsleder for kvalitet og sertifisert riskmanager.

Vi setter våre kunder i stand til å måle kvalitet, og kvalitet vil alltid være billigst over tid. Det er fravær av kvalitet som koster. For å måle kvalitet må en først være bevisst på hva kvalitet er for aktuell virksomhet og hvordan den kan måles. Det er dessverre alt for mange som tar kritiske beslutninger uten godt beslutningsunderlag. Det å måle og rapportere på en strukturert og systematisk måte er nødvendig for å drive god virksomhetsutvikling over tid.

Hva med våre omgivelser?

Som et foretak er vi kjent med den effekt vi har på fellesskapet og det ytre miljø generelt. Vi jobber for å minimere all negativ effektiv av vår innvirkning og søker å kontinuerlig redusere vår påvirkning på våre omgivelser.

Hvem er vår drømmekunde?

Drømmekunden er en mellomstor eller liten bedrift hvor vi er innleid for å være kvalitetsavdeling. Bedriften viser:

  • Engasjement fra ledelsen etter et felles målbilde for firmaet
  • De ansatte er aktivt deltagende og forplikter seg
  • Beslutninger tas basert på faktiske hendelser – ikke lenger aksept for løse antakelser